Նախագիծ. «Վարդավառը «Մխիթար Սեբաստացի» կրթահամալիրում»
1. Նպատակ
- ազգային մշակույթի յուրացում ծեսերի (որպես միասնական, բազմաբնույթ, ինտեգրված գործունեություն) միջոցով:
2. Ծեսն իրականացնողներ
- «Մխիթար Սեբաստացի» կրթահամալիրի Քլեջի, Ավագ, Միջին, կրտսեր դպրոցների սովորողներ, նախակրթարանի սաներ
- ընտանեկան նախագիծ, որին մասնակցում են ինչպես ընտանիքի անդամներ, այնպես էլ՝ ներկա գտնվող ծանոթ — անծանոթներ
3. Ընթացքը
- տարբեր աղբյուրներից ուսումնասիրում են Վարդավառ -ի ծեսը ( Վարդավառի ծեսը , Վարդավառի ծես 1 , Վարդավառը Գառնիում, Վարդավառը՝ Խաչբուռով, Խնդումով, լողավազանով , Խաչբուռ , Վարդավառը թիվ 82 նախակրթարանում , «Բարեկամություն» ճամբար. Նախագծային աշխատանք. Վարդավառ , Վարդավառը Արթիկում , Վարդավառը Արևելյան ճամբարում , Վարդավառը Արատեսում, Վարդավառը Աշտարակի Սուրբ Մարիանե եկեղեցում )
- համակարգում են հիմնական գործողությունները,
- որոշում են՝ ծիսական որ գործողությունների վրա է կառուցվելու ծեսը,
- սովորում են Վարդավառի ծիսական, ծեսին համապատասխան երգեր, պարերգեր, պարեր,
- սովորում են պատրաստել Վարդավառ. Խաչբուռ , որը կարելի է պատրաստել ինչպես ցորենի հասկերից, ( Դանիել Վարուժան, «Խաչբուռ » ), այնպես էլ՝ ծաղիկներից,
- ծիսական «Խնդում» պատրաստելու համար նախապատրաստում են վարունգ, խնձոր, վարդ, վարդի թփեր, ծղոտե զամբյուղ,
- որոշում են գործողությունների հաջորդականությունը, կազմում են նախնական ծիսական գործողությունների ընթացքը:
Աշխատանքների ծավալը և ժամանակացույցը
- ծեսից մեկ շաբաթ առաջ սկսվում են նախապատրաստական աշխատանքները,
- ծեսն իրագործվում է Վարդավառի օրը (Զատիկից 90 օր հետո):
- Արդյունքները
մասնակիցները կիմանան
- ազգային ծեսերը,
- ազգային սովորույթները,
- ազգային ավանդական պարերը,
- հայկական ժողովրդական և ծիսական երգերը,
- ժողովրդական, մանկական, ծիսական խաղերը,
- ծիսական պարագաները:
կկարողանան
- երգել հայկական ժողովրդական և ծիսական երգեր,
- պատրաստել ծիսական պարագաներ,
- խաղալ ժողովրդական, մանկական, ազգային ծիսական խաղեր,
- համացանցից, այլ աղբյուրներից ծեսին վերաբերվող նյութեր գտնել,
- ծեսին նոր կյանք տալ:
կլինեն
- ծեսը իմացող ակտիվ մասնակից, փոխանցող, տարածող:
Ծեսն այն միջավայրն է, որտեղ մասնակիցները ծեսի նախապատրաստական և իրականացման ընթացքում կկիրառեն իրենց կարողությունները, հմտությունները, գիտելիքները:
- Հետևություն
Ի՞նչ տվեց այս աշխատանքը մասնակցին, ի՞նչ նորություն կարողացավ ներմուծել Վարդավառի ծեսը խաղարկելիս, կցանկանա՞ նորից խաղարկել և ծեսերին նոր կյանք տալ:
- Արդյունք
Նկարել, տեսագրել, գրի առնել աշխատանքի ընթացքը, ներկայացնել կրթահամալիրի բլոգում՝ ֆիլմի, ֆոտոպատումի, նկարագրության տեսքով:
Վարդավառի ծիսական երգերի տեքստեր
- Լուսամուտին կարմիր խնձոր շարել եմ
- Սոնա յար
- Վարդավառ է
- Հա՜յ, Վարդավառ — 1
- Հայ, Վարդավառ-նոտաներ
- Ջան, Վարդավառ — 2
Ազգային պարերգեր
- «Հոպ, թռի», «Մանդրիկ թփիկ ըռեհան», «Կռունկ ջան, արի, արի», «Վեր, հա վեր, վեր», «Փափուռի»
- Ազգային պարերգեր
- Վարդավառի երգեր, պարերգեր -1
- Վարդավառի երգեր, պարերգեր -2
Վարդավառին նվիրված գրական ստեղծագործություններ
Գ. Նարեկացի՝ «Գոհար վարդն» — world, Գ. Նարեկացի՝ «Գոհար վարդն» — pdf
Դ.Վարուժան. Խաչբուռ — world, Դ.Վարուժան. Խաչբուռ — pdf , Կենաց ծառ — Կենաց ծառի, խնձորի խորհուրդը