«Հարության (Զատիկի) ծեսը «Մխիթար Սեբաստացի» կրթահամալիրում» նախագիծ

1

Ծեսը՝ որպես մշակույթի ժառանգման, փոխանցման մեխանիզմ
«Ծեսը՝ ուսումնական գործընթացի կազմակերպման արդյունավետ միջոց»

«Հարության (Զատիկի) ծեսը «Մխիթար Սեբաստացի» կրթահամալիրում»  նախագիծ

Նախատեսված է՝

Նախակրթարանից մինչև ավագ, միջին, կրտսեր դպրոցների, քոլեջի սովորողների, ծնողների, այլոց համար

Մասնակիցներ՝

Քոլեջի նախակրթարանի սաներ, ուսանողներ

Իրականացման ժամանակացույցը, ծավալը՝

  • նախապատրաստական շրջան՝ ծեսից երկու շաբաթ առաջ
  • իրականացում՝ զատկական ծեսին, ծեսից հետո՝ մեկ, երկու-երեք շաբաթվա ընթացքում (Կանաչ – կարմիր կիրակին կամ Կրկնազատիկը  բուն Զատիկին հաջորդող կիրակին է, դրան հաջորդում են Կանաչ, ապա Կարմիր կիրակիները):
    Փուլ առ փուլ կներկայացվեն ստացված արդյունքները:

Նախապատրաստական երեք շաբաթյա փուլ և նշված օրվա ծիսական խաղային արարողություն:

Նպատակ

  • ազգային մշակույթի յուրացում,
  • ազգային ժառանգության փոխանցում:

Խնդիրներ

  • ուսումնասիրել Սուրբ Հարության ծեսը, ծիսական միջավայրը,
  • առանձնացնել ծիսական այն գործողությունները, ծիսական կերպարներին, որոնք առանցքային են, որոնց միջոցով իրականացվելու է ծեսը,
  • յուրացնել ազգային, ծիսական երաժշտական նյութը,
  • ուսումնական գործընթացը կազմակերպել դպրոցում, դրսում՝ այգում, դաշտում, այլ բնական միջավայրում:

Մասնակիցների նախնական կարողություններ ու հմտություններ՝

կարողանան կատարել զատկական ծիսական, ազգային երգեր, պարերգեր, պարեր, պատրաստել ծիսական պարագաներ

Նախագծի ընթացքում նախատեսվում է (ակնկալիքներ, արդյունքներ)`

Ծեսի յուրացում, ծիսական գործողությունների ազատ, անկաշկանդ իրականացում:

Միջավայրը 

իրականացվում է դպրոցում, տանը, դրսում

Կիրառվող մեթոդները՝

համագործակցային, խմբային, հետազոտական-որոնողական

Աշխատանքի կազմակերպման ձևը

Անհատական և խմբային:

Մասնակիցների կազմը 

Քոլեջի նախակրթարանի, 5 տարեկանների խմբեր, 1-3-րդ կուրսերի ուսանողներ:

Արդյունք

Ուսումնական փաթեթներ՝ տեսագրություններ, ձայնագրություններ:

Աշխատանքի կազմակերպման ձևը

Անհատական և խմբային:

Մասնակիցների կազմը

Նախակրթարանից մինչև Ավագ դպրոց, Քոլեջ:

Նախագծի իրականացման ընթացքը

Ծեսի նախապատրաստական փուլ

Տարբեր աղբյուրներից ուսումնասիրել Սուրբ Հարության ծիսական արարողակարգը: Ուսուցանել, կատարել զատկական հոգևոր, ծիսական, ազգային երգեր, պարերգեր, պարեր: Ձեռարվեստի գործունեության մեջ ներառել զատկական ծիսական կերպարների, պարագաների պատրաստում: Ածիկի համար օգտագործել ոչ միայն ափսեներ, այլև այլ իրեր, որոնց մեջ ցորենի, ոսպի և այլ սերմեր ծլելով, կստեղծեն հետաքրքիր միջավայր՝ ձևավորելու յուրօրինակ զատկական կոմպոզիցիա: Պատրաստել զատկական ձվեր՝ նախշազարդերով, կերպարային լուծումներով: Հետաքրքիր և ազգային-ծիսական միջավայրի ստեղծման համար կավից, այլ նյութերից, պատրաստել պարագաներ՝ վզնոց, թևնոց, կոլաժ և այլն: Դրանք կարող են լինել  զատիկի, ձվի, այլ տեսքով, նախշազարդած լինել զատկական թեմայով, որոնք կարելի է նվիրել:

Զատկական խոհանոցը, բացի ծիսական լինելուց, ցանկալի կլիներ ձևավորված լիներ ազգային կոլորիտով (Զատիկը Քոլեջում — տեսաֆիլմի սկիզբը): Զատկական կերակրատեսակների մասին տեղեկություն կարելի է ստանալ  Ռ. Հարոյան, «Զատիկ»  գրքից, Նունե Մովսիսյանի «Հայկական կակաչ» կայքից:

Մեծ Պահքի ընթացքում Ակլատիզի ծիսական կերպարին բնորոշ տիկնիկը կախված է լինելու որևէ հարմար տեղում, որի փետուրներից պահքի յուրաքանչյուրը շաբաթվա վերջին օրը դուրս քաշել, նշելով՝ պահքի որ շաբաթը վերջացավ, ինչ խորհուրդ ուներ անցնող շաբաթը և ինչ խորհուրդ ունի եկողը:

Ծեսի   նախապատրաստական գործընթացին ինտեգրել մայրենի լեզվի, ձեռարվեստի դասավանդողներին՝ սովորողների հետ համապատասխան նյութեր յուրացնելու, ծիսական պարագաներ պատրաստելու համար:

Ծեսը ամբողջական է իր նախապատրաստական և անցկացման փուլերով: Հիմնականում նախապատրաստական շրջանն ավելի հետաքրքիր  ու բովանդակալից է լինում բուն ծեսից: Ցանկալի է՝ ծիսական ամբողջական գործընթացը տեսագրել, հոդվածի տեսքով ներկայացնել, որ բոլորի համար ոչ միայն հասկանալի լինի ծեսի կարևորությունը, անհրաժեշտությունը, այլև ցանկալի լինի ներառումը, մասնակցությունը:

Սովորողը, սանը

  • կիմանա զատկական երգեր, պարեր, ծիսակարգ, զատկական մանկական, այլ խաղեր,
  • կկարողանա կատարել, տարածել,
  • կլինի ազգային ծիսական մշակույթը կրող, փոխանցող:

Նախագծի ամփոփում , գնահատում   

Ուսումնական փաթեթներ՝ տեսագրություններ, ձայնագրություններ

                               Նյութեր՝ նախագծի իրականացման համար

Զատկական ծիսական արարողակարգի, խաղերի տեսագրություններ

Զատկական երգեր

Оставьте комментарий